musik....

Skulle gå och lägga mig men fastnade vid mobilen. Vid musiken.

Musiken som är ett så stort intresse fattas mig. Jag har valt att prioritera bort den, som stressad arbetande småbarnsmamma. Kanske har jag prioriterat fel någonstanns på vägen, kanske borde jag istället prioritera bort något som ger mig stress och inte som lindrar den. Jag intalar mig själv att musiken kan vänta, jag tar upp det igen när barnen är stora, men efter att ha tittat och lyssnat på gamla inspelningar så märker jag att man tappar fort när man inte håller på. Både teknik, röst och gehör. 

När jag och pappa övade till ett dop nyligen, där vi framförde 2 sånger så var det verkligen hur kul som helst. Jag är alltid sjukt nervös, nu mer än förr, men jag gillar att uppträda. Stå på scen och sjunga. Beröra. Lika mycket som jag OGILLAR att stå i centrum i mitt vanliga liv, lika mycket GILLAR jag att stå i "strålkastarljuset". Min gymnasietid var verkligen en av de bästa tiderna i mitt liv, även om det också var väldigt mycket som var tufft då. 

Jag önskar att jag kunde hitta något sammanhang där jag skulle kunna utöva musik även nu (som sångerska eller körsångerska). Men jag vet inte vart jag ska leta, eller om jag törs leta. Så tills modet och möjligheten infinner sig, ska jag i sommar försöka få min nyopererade handled att samarbeta, sätta nya strängar på gitarren och lära mig ta 10 ackord - som låter bra! Men först ska jag ta körkort 😊 
🚗

Slut med grubblerier från soffan, hög tid för lite sömn. Jag ska ju övningsköra imorrn! 


Over and out//Tanja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0