Kickar igång bloggen igen

Kände idag att, fasiken är det inte dags att kicka igång bloggen igen. Nu när man kan blogga från mobilen går det ju lite fortare.

Idag har det varit en riktig hemmadag med undantag av utflykt till trädgårn, vilket inte gillas av den lilla herrn i huset. Han tycker det är sååååå tråkigt att bara vara hemma. På trädgårn var det däremot kul men lite farligt för plånboken tyckte mamma och pappa, mycket porslin som kan gå i kras. Vi lyckades lämna affären utan att nåt gick i kras och med en påse sättpotatis, en påse gödsel och en planta röda vinbär rikare.

Emilia som hade haft väldigt ojämnt humör och skrikit så hela grannskapet hörde henne fick hjälpa mig att gräva ett hål och plantera ner vinbärsbusken. Den fick stå bredvid den svarta vinbärsbusken vi planterade i höstas.Potatisen däremot ska få förgro lite till innan vi sätter ut den i en pallkrage. Jag fick väldigt mycket beröm av Emilia när vi hade planterat färdigt, som hade klarat av det med bara en hand. Jag får ju fortfarande inte belasta handleden så jag börjar bemästra det mesta med en hand -förutom Benjamin! Den lilla hala ålen kräver två händer så mycket bus som han hittar på.

Bilder från dagen:










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0